FANDOM

Jack, babasının cenazesini gömülmek üzere Amerikaya götürmekte olduğundan 815 Sayılı Oceanic uçağındaydı. Jack, Los Angeles’daki St. Sebastian Hastanesinde bir omur cerrahıdır.

815 Nolu Uçuştan Önceki Hayatı Edit

Jack bir çocukken, dayak yemekte olan arkadaşı Marc’ı kurtarmak için araya girdiğinde, bir belalı çocuk tarafından fena halde dövülür. O gece babasının yanına gittiğinde, babası Christian’ın bilgece sözleriyle karşılaşır. Babası Jack’e kararlar vermek zorunda olan, seçim yapmak zorunda olan kişi olmak istemeyeceğini, bir kahraman olmak istemeyeceğini, herkesi kurtarmayı denememesi ve kurtarmaması gerektiğini; çünkü eğer bunları başaramazsa, bedelini kaldıramayacağını söyler.

Medikal kariyerinin erken zamanlarında, bir araba kazasında omuriliği zarar görmüş olan, Sarah adındaki yaralıyı ameliyat eder. Sarah’a, ameliyatın felcini iyileştiremeyeceğini anlatır, ve çok soğukkanlı bir şekilde onu cerrahi müdahalenin riskleri konusunda yönlendirir. Ameliyatın başarısız olduğundan bahsettikleri sırada, Sarah’ın “mucize eseri” ayak parmaklarını hareket ettirebilmesine ve bacaklarını tekrar hissedebilmesine çok şaşırırlar. Sonunda evlenirler, kutlama öncesi Jack’in hissettiği korku ve heyecana rağmen. Evlilikleri Jack’in mesleğinin baskısıyla parçalanır; uçuş döneminde, Jack evli değildir ve bir yüzük takmamaktadır. Yüzüğün şu anda çorap çekmecesinde olduğunu söyler.

Bir süre sonra, Jack ve babası, Angelo adında bir tümör hastası üzerinde çalışırlar. Angelo’nun kızı Gabriela, onun aynı zamanda tercümanıdır. Jack ve babası, ameliyatın Sarah’ın mucizevî ameliyatı gibi işe yaramayacağını düşünürler. Eve gittiğinde, Sarah ona gebelik testinin negatif olduğunu söyler ve bu Jack’i rahatlatır. Christian, Jack'in babası, Jack’in Gabriela’dan hoşlandığını fark eder ve ona karısını aldatmamasını söyler. Jack Angelo’nun ameliyatını gerçekleştirir ve kanseri alma konusunda başarılı olduğunu düşünür, ancak hastalığı Angelo’yu zayıf düşürmüştür ve ameliyat masasında bir kalp krizi geçirerek ölür. Arabasına giderken Jack Gabriela’yı görür ve onu teselli etmeye çalışır. Gabriela, sonunda Jack’i öper, ancak Jack bunun doğru bir şey olmayacağını söyler. Eve döndüğünde Jack, neler olduğunu karısına anlatır. O da buna karşılık, Jack’i bir süredir aldatmakta olduğunu ve şimdi de onu terk ediyor olduğunu söyler, Jack’e son sözleri: “Her zaman düzeltecek bir şeylere ihtiyacın olacak.” olur. Jack, bir işkolik olduğu için, evliliğinin bitmesine kendisinin sebep olduğunu düşünür.

Kısa süre sonra Jack, Sarah’ın birlikte olduğu adamın kim olduğuyla takıntılı bir hale gelir, Sarah onun kimliğini gizler, hatta boşanma işlemleri sürerken bile. Jack, Sarah’ı uzaktan takip eder, hatta cep telefonunu da çalar ve adamın kim olduğunu bulma umuduyla içindeki bütün numaraları tek tek arar. Numaralardan birisi babası Christian’ın telefonu çıkınca, Jack Sarah’ın görüştüğü adamın babası olduğuna inanır. Christian’ı bir İsimsiz Alkolikler toplantısına kadar takip eder, şüpheleri burada onu çok öfkelendirir ve sonunda babasına saldırır. Jack hapse atılır, ama kısa süre sonra Sarah sayesinde kefaletle serbest bırakılır, kefaleti ödemesini toplantıda olanlardan sonra tekrar eski haline gelip içmeye başlayan Christian istemiştir. Sarah Jack’e, ikisinin de evliliklerinin bitmesinden sonra Jack’in akıl sağlığından endişe duydukları için Christian’ın telefonunda olduğunu söyler. Jack, Sarah’ı bekleyen kimliği belirsiz bir adamı görür, ve Sarah Jack’e sonunda düzeltecek yeni bir şeyi olduğunu söyler: babasıyla olan ilişkisi.

Sorunlu hayatından kaçmak için, Jack birkaç aylığına Tayland Phuket’te kalır. Orada Achara adında gizemli bir kadınla tanışır, ve onunla bir ilişkisi olur. Ancak Achara Jack’e kendisi hakkında fazla bir şey anlatmaktan kaçınır, bunun yanında bazı kişiler ona “yeteneği”nden ötürü sık sık ödeme yapmaktadır. Bir gece onu iş yerine kadar gizlice izler: bir dövme salonu. Achara yeteneğinin, bir kişinin gerçekte kim olduğunu görmek olduğunu söyler, ancak bir yabancı olduğu için Jack’e bunu yapmayı reddeder, sonunda Jack’in ısrarıyla ikna olur. Achara, ona baktığında büyük ve özverili bir lider görür, ancak bir lider olduğu için yalnız ve öfkelidir. Jack koluna bunu gösteren bir dövme ister. Ertesi sabah, Jack yerel halk tarafından artık hoş karşılanmaz. Bir grup insan dövmesini görür ve çok öfkelenirler, ve onu plajda döverler. Jack’e ülkeyi terk etmesini, ve bir daha asla geri dönmemesini söylerler, üzgün Achara da uzaktan ona bakar.

Sonraki bir zamanda, Christian alkolün etkisi altındayken bir kadını ameliyat eder; bir hemşire Jack’e bu durumu anlattığında, babasına güvenmeyen Jack ameliyatı devralır. Ancak sorunu halledemez, ve kadın ölür. Christian Jack’e, kadının medikal yardım alamayacak kadar rahatsız olduğunu belirten bir rapor yazması konusunda baskı yapar, ancak soruşturma aşamasında Jack kadının hamile olduğunu öğrenir ve babasının kadının hepatik ana damarını keserken ölümcül bir zarar verdiğini ortaya çıkarır. Babası medikal kariyerine veda eder, ve sonunda Sidney’e gider. Christian Shephard daha sonra alkol zehirlenmesinden doğan bir kalp krizi sebebiyle ölür. Jack Amerika’dan ayrılırken sadece babasının kayıp olduğunu bilmektedir. Sonunda onu Sidney morgunda bulur. Jack babasının tabutunu uçağa aldırmak konusunda başta sorun yaşasa da sonunda başarılı olur.

Uçuş öncesinde Jack, havalimanı barında Ana Lucia Cortez ile kısa bir sohbet eder, o da aynı uçağa binecektir. İkisi flört ederler, birbirlerine daha sonra uçakta görüşmeye söz verirler, ancak uçakta farklı bölümlerde otururlar.

Uçaktayken, Rose’un yanındaki koltuğa oturur. Türbülans başladığında Rose’un kocası tuvalettedir ve Jack Rose’a, kocası dönene dek ona göz kulak olacağına söz verir. Uçağın kuyruk bölümünün kopmasından önce, Jack baygınlık geçirir.

Adadaki Hayatı Edit

Pilot – Part 1’ın başlangıcında, Jack’i ağaçların arasına düşmüş olarak görürüz, birkaç yarası vardır, bunlardan bir tanesi oldukça büyüktür ve sırtındadır. Uçağın enkazını sahilde bulduktan sonra, pek çok kazazedeye yardım eder, ama hepsini kurtarmayı başaramaz. Kate’den sırtındaki büyük yarayı dikmesini ister, ki bu arkadaşlıklarının başlangıcı olur. Kate ve Charlie ile birlikte kokpiti ve uçağın telsizini bulmak için bir yolculuğa çıkarlar. Birlikte kokpiti bulurlar, ancak pilotun “Canavar”ın ellerinde ölümüne tanık olurlar. Jack’e, medikal eğitimi ve komutayı hemen devralma davranışından ötürü, kısa sürede diğer kazazedeler tarafından liderlik rolü verilir. Daha en başlarda Sawyer ile, genellikle Kate ve onlara karşı hisleri konularında bir rekabete tutuşurlar.